groeten uit sydney

5 december 2009 - Sydney, Australië

Vrienden, het weer zit wat tegen vandaag: het is bewolkt, met zo'n 22 C aan de frisse kant, kortom echt Sinterklaasweer :) Dus blijven we vandaag maar lekker binnen, dat wil zeggen, ik zit in mijn 'stam'-Koreaanse internetcafe. Ik ben hier trouwens de enige die met een fotolog en hotmail bezig is en andere suffe 20ste eeuwse internet-activiteiten als online de krant lezen.

De overige gasten hier zijn namelijk overwegend -inderdaad- Koreanen, die hier zitten te gamen. Zo'n 80 computers, en alle bezet. En dat schijnt echt verslavend te zijn: zo las ik onlangs op de website van de bbc dat gamen in Korea de vorm aanneemt van topsport. Op TV zijn er live verslagen van computergames-wedstrijden, en de topgamers worden als sporthelden aanbeden door hun idolen. Da's weer ns wat anders dan voetballen; hoewel onze Guus Hiddink nog altijd een held is in Korea, zo vertelde afgelopen week mijn Koreaanse klasgenote, maar ja, zij is dan ook niet van de gamers-generatie. Keerzijde van de populariteit van het gamen is dat er in Korea al meerdere jongens gestorven zijn aan ondervoeding of uitdroging omdat zij dagen en nachten achter elkaar zaten te gamen, en ' vergaten' te eten en drinken.

Hoe dan ook: de sfeer in dit internetcafe doet me erg denken aan dat bbc-artikel, en inderdaad ligt er 6 computers verderop een gast te slapen met zijn hoofd op z'n keyboard... ns kijken of ie nog beweegt....

Om te voorkomen dat ik de spelonken van deze virtuele wereld ook niet meer zal verlaten houd ik het nu maar even kort...

Geniet van onze foto's uit het prachtige Sydney, zoals:

•  onze trip naar de Blue Mountains waar we 3 weken geleden een weekend zijn geweest. Een prachtig gebied, slechts 2 uur met de trein, met een echt regenwoud. Prachtige wandelingen gemaakt daar;
  • Foto's van Bondi Beach en Coogi Beach met een leuke beeldenroute.
  • Een boottochtje door de haven van Sydney met mijn klasgenoten
  • en bezoekje aan het grootste aquarium van Australie (aldus het Aquarium, maar mooi was het)
  • een bezoekje aan de zoo vorige week zaterdag: echt een prachtige zoo, al was het maar vanwege het uitzicht op de haven en Sydney's Central Business District
  • en foto's van ons appartementengebouw waar we nu bijna 3 weken wonen. Gelegen middenin Chinatown, met fijne voorzieningen als een zwembad en op loopafstand van Darling Harbour met fijne restaurants en terassen aan het water...

1. Chris:
    5 december 2009
    Ondanks de hitte daar zijn jullie duidelijk nog niet uitgedroogd.
    The Blue Mountains? Missen jullie Sinterklaas niet dan? ;-)
  2. Ank Perdon:
    10 december 2009
    Een beetje laat, maar van harte proficiat met jullie 5 jarig huwelijksjubileum. We wensen jullie veel liefde en geluk voor het tweede lustrum!
    Wat een geweldige foto's, hier kunnen wij niet tegenop in Portugal.Wat een verhaal, vreselijk, over die Koreanen.
    Geniet ervan, Pa en Ma
  3. Martje:
    12 december 2009
    Dag vrinden,

Nou, dit klinkt nog niet alsof jullie het al beu zijn daar!
    Ennuh...wat een mooi jubileum daar, 5 jaar, prachtig, als is iedere dag natuurlijk een mijlpaal!
    Hier vriest het inmiddels, dus niet klagen met 22 graden graag.
    Leuke bril trouwens Ollie, heel studentikoos hoor, zo ken ik je weer!
    Groetjes, Martje
  4. Dorothé en Ronald:
    20 december 2009
    Het blijft om jullie reislog te volgen. Het weer hier is (logischer wijs) iets dan anders dan bij jullie. Wij zijn bezig de kou en sneeuw te verwerken. Ik sta wekelijks op de schaatsbaan, gisteren natuurijs geprobeerd en vandaag de hele dag genoten van een oerhollandse sneeuwstorm.
    Kortom genieten jullie van australie, de klas en het
    'stam'-Koreaanse internetcafe!!

Groeten,