Een boom in de Gobi-woestijn

25 september 2009 - Mandalgovi, Mongolië

Sinds 3 dagen hebben we hier vanuit het internetcafe voor het eerst weer uitzicht op een... BOOM! Indrukwekkend, na enkele dagen in een oud Russiche busje te reizen door de Gobiwoestijn. In de woestijn geen bomen, maar wel prachtige rotsen in allerlei kleuren, kamelenkaravanen, en de tenten (' gers') van nomadenfamilies. Minstens zo indrukwekkend zijn onze overnachtingen bij de nomadenfamilie. Er wordt voor ons gekookt, we doen ons best om de gastronomie van Mongolie te waarderen. Deze keuken bestaat vooral uit rijst of graankorrels (soort couscous?) met vlees.  Gelukkig kunnen we ook zelf koken, en vullen we het Mogoolse dieet aan met pasta en vanuit Ulan Baator meegbrachte groente en fruit. In het dorpje waar we nu zijn hebben we zojuist genoten van een douche in het badhuis (eindelijk weer!) en vervolgens van een biertje dat we  hebben gekocht in de lokale supermarkt genaamd ' Dinosaur'. Overigens gaan we de dinosaurusskeletten morgen bekijken.  Prachtige trip!

1. Jan Jonker:
    25 september 2009
    Hoi Patricia en Olav,

Wel grappig dat jullie genieten van een boom :-p)
    Ik volg jullie met veel plezier, leuke foto's alleen de verhaaltjes iets meer in het Olandas. Gr. Jan
  2. Ank Perdon:
    25 september 2009
    Jullie hebben een prachtige "boom"opgezet! Erg leuk en interessant om te lezen. Geweldig !!Spreekt de gids wat engels of communiceren jullie met handen en voeten?
    Jullie gaan dus nu weer schoon verder, gesterkt door een "Dinosaur"biertje.
    Goede reis en we zijn benieuwd naar het vervolg van de reis.
    Liefs,
    Pa en Ma
  3. Reggy:
    28 september 2009
    He amigo's,
    Omdat ik toch meer van de plaatjes ben, heb ik me daar maar op gericht (en ok mijn Spaans wordt een beetje roestig). Anyway: foto's zijn erg leuk en ik word een beetje 'jaloers' (in de goede zin van het woord). Krijg ook weer heel veel zin om op vakantie te gaan (maar moet daar helaas een klein jaar op wachten). Ik zeg dus: geniet ervan en keep us posted!!

GRoet,
    Reggy
  4. Chris:
    29 september 2009
    Ha Stelletje Mongolen!

Lukt 't al een beetje om die Mongoolse keuken te waarderen? Rijst met vlees klinkt toch niet echt verkeert, dus met welk nog niet genoemd element hebben jullie nu zo veel moeite? Vinden de gastvrije Nomaden jullie pasta wel lekker dan? & Hoe smaakt de yak melk? Of drinken jullie alleen maar prehistorisch bier daar (toch niet over datum? [Ja, Esther is een beetje melig ;-) ] )?

Proost [hoe zeggen ze dat daar?] & hele fijne reis verder!!!

Dikke Knuffels, Esther & Chris
    Nuria & company
  6. Tatiana:
    5 oktober 2009
    Paty y Olav,

Que lindas las fotos!!!!!!!!!!sigan disfrutando y no dejen de seguir escribiendo sus viajes,,,yo los sigo con mucho agrado
    abrazos